Hydrocolon terapie - výplach tlustého střeva - detoxikace a očista organismu

Hydrocolon - HydromatHydrocolon je metoda střevního výplachu, doporučená při problémech s vyprazdňováním, při chronických zánětech tlustého střeva, při opakovaných gynekologických a urologických zánětech a k celkové regeneraci organismu.

Pomáhá překonat důsledky nevhodného životního stylu, nesprávné životosprávy, často i vliv moderních léků, zejména antibiotik, cytostatik nebo kortikoidů na střevní mikrofloru. Sliznice tlustého střeva je nejdůležitějším obraným systémem, chránícím tělo proti jedovatým látkám. Přibližně 80% imunitního systému se nalézá právě zde.

Narušení přirozené mikrobiální rovnováhy antibiotiky, která se mnohdy indikují zbytečně, vedou často k přemnožení choroboplodné anaerobní mikroflory, žijící za nepřístupu vzduchu. Z fyziologického pohledu jsou velmi důležité vztahy mezi zažívacím ústrojím / tlusté střevo / a pohlavím. Zde jsou velmi těsné vztahy, komunikační spojky, které jsou zajištěny velkým množstvím lymfatických cév.

Tato komunikace může být v případě ,, zaplísnění" tlustého střeva příčinou vleklých gynekologických a urologických zánětlivých obtíží a urputných kvasinkových gynekologických zánětů. V takovýchto případech bývá pouhá gynekologická a urologická terapie naprosto neúčinná. Naopak terapie musí být komplexní, musí se sestávat z úpravy životosprávy, dodržování předepsaného dietního režimu, detoxikačního programu zažívacího traktu - biooxidační terapie, probiotika, hydrocolon terapie, atd.¨

Kdy dochází k rozvoji kvasinkového nebo plísňového zánětu tlustého střeva? Po terapii antibiotiky, imunosupresivní léčbě, léčbě kortikoidy nebo chemoterapii, také u diabetiků, nebo kombinací spolu s nesprávnou životosprávou, zejména nadmírou jednoduchých cukrů, sladkostí apod. Nastává stav, kterému se říká střevní dysbióza, který je charakterizován sníženým množstvím přirozené mikrobialní flory a přemnožením právě zmíněné patogenní mikroflóry.

Proto by při opakovaných urologických a gynekologických zánětech měla být hydrocolon terapie součástí léčby. Příčinou bývá dále zejména snížená přítomnost vlákniny a převaha živočišných bílkovin a tuků v potravě, průjmové onemocnění či zácpa. Mimo jiné, tento stav se zvýšenou propustností střevní epiteliální membrány bývá příčinou zvýšené hladiny cholesterolu, tuků či kyseliny močové. Mezi obvyklé příznaky ,,zaplísnění" patří zejména vlčí hlad na cukry a na sladkosti, kterými se plísně živí.

Mezi časté potíže, které jsou tímto procesem přímo způsobeny, patří např.:

•  pakované urologické záněty, záněty močového měchýře a prostaty
  •  gynekologické záněty
  •  bolesti hlavy, chronická únava, deprese
  •  kožní onemocnění akné, lupenka
  •  zácpa, páchnoucí dech. tělesný zápach
  •  vysoký krevní tlak, chudokrevnost
  •  bolesti v kříži, revma, kloubní problémy
  •  ztráta obranyschopnosti, alergie

Kvasinky, plísně a hnilobné bakterie, přemnožené výše uvedeným způsobem, narušují přirozenou mikrogiální rovnováhu. Produkují ve zvýšené míře toxiny, které procházejí sliznicemi a ty se vstřebávají do krevního a lymfatického řečiště. Tímto dochází k tzv. autointoxikaci organismu, což znamená k vnitřní otravě těla.

Průběh terapie
Celá procedura probíhá vleže na zádech a pacient je přikryt přikrývkou. Do střeva je trubicí zavedenou do konečníku vháněna střídavě teplá a studená voda. Nestejná teplota povzbuzuje peristaltiku a omývá střevo až k oblasti apendixu. Hydroterapie šetrně rozpustí a vymyje obsah střeva, včetně toxických odpadů, kalové masy, patogenních mikroorganismů a parazitů.

Hydroterapie zároveň aktivuje imunitní systém. Voda s nečistotami je odváděna, aniž by byl cítit zápach, jelikož celý systém je uzavřený. Nezpůsobuje žádné bolesti či křeče, v určitých fázích procedury se dostavuje pouze pocit plnosti střeva. Jemnou masáží břicha může terapeut napomoci uvolnění usazenin ze stěn střeva a jejich snadnějšímu pohybu střevem ven z organismu. Zvýšení účinku hydrocolonu se dosáhne současným připojením generátoru ozonu.

Příprava na terapii

Dva dny před terapií se doporučuje lehká, nenadýmavá strava, např. rýže, brambory, jáhly, nekvašený chléb, vařená zelenina, ryby, těstoviny, tofu, rostlinné pomazánky. Nedoporučuje se maso, mléčné výrobky, káva, alkohol, luštěniny, smažená a pikantní jídla, čerstvé pečivo, syrová zelenina. V den terapie není dobré pít kávu, ani bublinkové nápoje.

Při chronických problémech s nadýmáním je dobré asi týden před ošetřením užívat živočišné uhlí / např. CarboFit /. Lidé trpící zácpou mohou výplach usnadnit předchozí večerní aplikací glycerinového čípku.

Doporučení

Na základě výzkumů se obecně doporučuje série 10 výplachů, z toho první 3 je dobré provést během 10 dnů. Pak následuje několik výplachů asi jednou týdně nebo ob týden atd. To platí ovšem jen obecně a vždy záleží na rozhodnutí, potřebách a pocitech pacienta. Pro nastartování detoxikačního procesu je většinou nutné provést alespoň 3 základní výplachy. Po výplachu je doporučeno užívat preparát s mikrobiální flórou - Lactobacilus acidophillus nebo Biopron.

Kontraindikace
Těhotenství, akutní zánět střev, závažná onemocnění srdce, silný zánět trakčníku, krvácení do zažívacího traktu, vrozené deformace střeva, stavy po odebrání části střeva, střevní tuberkulóza, rakovina střev.

Cena 1 terapie 800,- Kč
  1 000,- Kč s použitím ozonu
 Balíček 5 terapií 3 500,- Kč
  4 500,- Kč s použitím ozonu

Upozornění : Výkon není hrazen pojišťovnou.

Ordinační hodiny:

Po 9-12, 14-16
Út 8-12
St 8-12
Čt 8-12

Telefonické objednávky
na čísle 283 923 187

zastávka Tupolevova, Letňany   >>mapa<<

© 2008 MUDr. Ivo Pažourek - Urologická ordinace, Všechna práva vyhrazena | design & realizace AG TOP TIP webdesign 2008 odkazy